Določanje prioritet oz. naslednja najbolj pomembna aktivnost

November 4, 2021 Ana Mohar No comments exist

V tem članku vas bomo seznanili z nekaj koncepti, ki so povezani z določanjem prioritet pri delu. Najprej bomo spoznali strateško določanje naslednjih najbolj pomembnih aktivnosti, nato koncept relativnega minevanja časa, nato pa še vrednotenje časa ter kako ga lahko investiramo.

Moje prioritete

Začnimo z najbolj preprostim. Kako začenjate svoj delovni dan? Z najtežjo ali z najlažjo nalogo? Pravzaprav ni pomembno. Pomembno je le to, da so aktivnosti, s katerimi se ukvarjate, vredne vašega časa. Če to poenostavimo, bi jih imenovali PRAVILNO izbrane prioritete. V nasprotnem primeru so naloge, ki ste jih izbrali, morda naloge, ki jih sploh ne bi potrebovali narediti. Več o tem si lahko preberete v sorodnem članku Prevzemite nadzor nad obveznostmi: https://mstempus.si/nadzor-nad-obveznostmi/.

Sistem MSTime nas uči, kako se organizirati v razpoložljivem času – 8ih delovnih urah dnevno, tako da bi v tem času v čim večji meri delali koristne stvari. Določanje prioritet v primerjavi s časom, ki ga imamo na voljo, je resnično pomembno, saj je minevanje časa največja in edina neodložljiva omejitev v življenju. 

Ponovimo: cilj izbiranja pravilnih prioritet je, da je naših 8 ur zapolnjenih z najbolj dragocenimi aktivnostmi. To pomeni, da je dodatne in manj vredne potrebno odložiti, se dogovoriti za daljši rok, jih nekomu predati ali pa oceniti kot nekoristne ter izbrisati.

Relativno minevanje časa 

Dodatna omejitev časa je njegovo minevanje. Nikakor se ga ne da ustaviti ali “prepričati”, da mineva počasneje, hitreje ali drugače. Edini način, da čas zaznavamo, kot nekaj, kar hitro mineva, je v primeru, da se ukvarjamo z zanimivo aktivnostjo in pademo v “flow”. Takrat “čas teče in nič ne reče”, medtem ko se ob dolgočasnih aktivnostih vleče “kot jara kača”. Pa se lahko gre za enako dolgih 60 minut. Edina razlika je v našem relativnem zaznavanju minevanja časa. Včasih rečemo tudi, da čas leti, ko se nam mudi ali počnemo kaj zanimivega.  

Morda imamo občutek, da smo relativno dobro organizirani, vendar nas obveznosti obremenjujejo in po domače rečeno, »spravljajo v stres«? Ali pa lahko zase rečete, da vas »minevanje« časa pomirja? To končno stanje je namreč tisto, kar vam uporaba MSTime sistema omogoča.   

Investiram čas, da ga pridobim

Ali se vam zdi, da časa ni nikoli dovolj in da za organizacijo časa in preizkusa »novega« sistema sploh nimate časa? Če je temu tako, imamo za vas SLABO novico. Kdor časa ne investira, ga tudi ne more pridobiti.  

Tudi izobraževanje MSTime vam ne bo koristilo toliko, kot bi vam lahko in od njega ne boste odnesli maksimalno.  

Že Brian Tracy (govornik in predavatelj o produktivnosti in osebni rasti) je govoril, da se 10 min priprave izrazi v 1h prihranjenega časa pri izvajanju aktivnosti. Pri planiranju časa ter obveznosti ni nič drugače. Kdor želi imeti celoten pregled nad svojimi obveznostmi, mora predhodno v zgradbo strukture (sistema) investirati določen čas. To nam nato omogoča, da smo pomirjeni, ker je vse pod nadzorom.

Kot vemo, je čas tudi denar, zato se ga splača investirati, ker ta rezultira v prihodnjem prihranku časa in s tem denarja.  Če ste dobro časovno organizirani, pravzaprav aktivno varčujete denar oz. si povečujete količino časa, ki ga imate za nove aktivnosti, projekte, ki vam lahko prinesejo več denarja, torej je čas res denar. 

Kaj bi naredili, če bi zdaj prejeli “banko časa” – recimo 1 mesec časa?

Še en pregovor pravi, da je čas zlato.  

Ravno zato uporabljamo besedo investirati ali vlagati, saj je to živa (čeprav abstraktna) investicija, ki se na dolgi rok povrne s celim kupom pozitivnih posledic: 

  • Zmanjšan nivo stresa,  
  • Višji občutek nadzora, 
  • Boljša osredotočenost, 
  • Večja kreativnost,
  • Sproščenost.  

Več pregovorov o času na strani: https://www.raptas.si/pregovori-in-misli-o-casu/.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *